Nákup na Facebooku můžete vrátit. Jde o eshop, rozhodl soud

Na nákup přes sociální sítě se vztahují stejná pravidla jako na nákup v klasickém internetovém obchodě. Soud dal za pravdu zákaznici.
Celý článekZprávy a informace z oblasti internetových obchodů
Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.
Kompletní údaje o provozovateli e-shopu zveřejněte: Žádají to zákazníci i zákon
Provozovatelé e-shopů často slyší doporučení a rady, aby na svém webu uváděli více identifikačních údajů a obchodní podmínky, protože to v zákaznících vzbuzuje důvěru a zvyšuje pravděpodobnost, že neodejdou nakoupit ke konkurenci.
Takové rady ale nelze chápat jako pouhá doporučení; zveřejnění kompletních identifikačních údajů o provozovateli je totiž povinnost, kterou předepisuje zákon.
Kdo ji nerespektuje, riskuje postih až do výše 50 000 Kč či dokonce zákaz činnosti. Navíc se sám ochuzuje o tržby, protože zákazníci raději nakoupí ve věrohodnějším e-shopu, který principy etického on-line obchodu dodržuje.
Povinnosti e-shopu: Co MUSÍ každý e-shop zveřejnit, aby provozovatel neriskoval postih
Kompletní kontaktní a identifikační údaje ale nejsou jedinými informacemi, které musí provozovatel ze zákona na stránkách svého internetového obchodu uvádět. Platná legislativa již stanovuje celou řadu povinností, které směřují k ochraně spotřebitelů, a mnozí provozovatelé e-shopů je nerespektují, protože o nich prostě nevědí. Neznalost zákona neomlouvá a takoví obchodníci zbytečně riskují nepříjemné komplikace a pokuty. Proto přinášíme přehledný seznam informací, které by měl každý e-shop na webu mít:
Všechny tyto informace, nemusí přímo zahltit detail každé položky ze sortimentu, který váš e-shop nabízí. Identifikační údaje je vhodné uvádět do sekce "Kontakty" či "O nás", lhůty a podmínky shrňte do dokumentu Obchodní podmínky.
Podrobnosti naleznete v Novele občanského zákoníku 367/2000 (Zákon č. 367/2000 Sb.,kterým se mění zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony).
Každý provozovatel e-shopu spravuje databázi osobních údajů svých zákazníků (jména, e-maily, adresy aj.). Proto pro něj platí zákonná úprava ochrany osobních údajů (Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů):
Newslettery jsou oblíbeným marketingovým nástrojem a využívá jej téměř každá firma a každý e-shop. Dikcí zákona se jedná o obchodní sdělení, řečí mnoha běžných uživatelů internetu jde o spam.
Newsletterů a direct mailů bylo rozesláno již tolik, že trpělivost jejich příjemců i zákonodárců vypršela a roku 2004 schválili tzv. antispamový zákon (Zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti).
Stanovuje, že protiprávní je každý direct mail - obchodní sdělení, který postrádá:
Kontroly e-shopů přibývají, upravte svůj internetový obchod v souladu se zákonemE-shop: Jaké povinnosti e-shopům ukládá zákon?
Internet již dávno není tak liberálním prostředím bez kontroly, jak tomu bývalo před lety. Naopak, pozornost České obchodní inspekce, finančních úřadů i organizací na obranu spotřebitelů se v poslední době na e-shopy soustředí a míra jejich pozornosti i přísnost se zostřují úměrně rostoucí popularitě on-line nákupů.
Pokud váš e-shop zatím veškeré povinné údaje neuvádí, napravte to co nejdříve, protože kontroly přibývají a jsou nekompromisní. Nenechte si komplikovat e-business nepříjemnými "maličkostmi".
Zdroj: Fastcentrik.cz
Na nákup přes sociální sítě se vztahují stejná pravidla jako na nákup v klasickém internetovém obchodě. Soud dal za pravdu zákaznici.
Celý článekSlováci vyhledávají zahraniční obchody častěji, část peněz ale nechávají právě u nás
Celý článekProdej po internetu roste. Potvrzují to celoevropské statistiky, v nichž česká e-commerce excelovala. Jak si na tom stojíme?.
Celý článek