Spolehlivý shop

Mezinárodní certifikace internetových obchodů

Magazín

Zprávy a informace z oblasti internetových obchodů

České internetové obchody protočí ročně až 3 miliardy Eur

Prodej po internetu roste. Potvrzují to celoevropské statistiky, v nichž česká e-commerce excelovala. Jak si na tom stojíme?.

Ilustrační foto

Kdo podniká v oblasti e-commerce a je úspěšný, může se těšit na další růst svých tržeb. Statistiky říkají jasně: obraty prodejů po internetu stále rostou. V rámci celé Evropy se zvýšil obrat o 14 procent na necelých 400miliard eur. Česká republika byla na tom ještě lépe.


Prodeje po internetu si v loňském roce připsaly hned 14procentní růst a celkem se v Česku protočily přes 3 miliardy eur. Vyplývá to z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK.

Čeští spotřebitelé přitom online nákupům přicházejí stále více na chuť. Jen vloni nakoupili zboží po síti v hodně kolem 67 miliard korun a dalších 20 miliard připadá na prodej služeb. Zajímavostí také je, že zatímco v roce 2009 se e-commerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, v roce 2014 se jednalo již o 2,45 %. V roce 2020 by to přitom mohlo být až 6 %.

"I zde platí pravidlo: Důvěřuj, ale prověřuj. Takže před nákupem je stále dobré mít se na pozoru a vybraný obchod si prověřit. Ušetříte si tím nejen čas a peníze, ale i případné komplikace s reklamacemi." říká jednatel společnosti Evropského informačního institutu, s. r. o.

 


Zdroj: Podnikatel.cz, Evropský informační institut, s. r. o.

Další články

E-shop musí mít na webu zákonem předepsané informace

Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.

Celý článek