České internetové obchody protočí ročně až 3 miliardy Eur
Prodej po internetu roste. Potvrzují to celoevropské statistiky, v nichž česká e-commerce excelovala. Jak si na tom stojíme?.

Ilustrační foto
Kdo podniká v oblasti e-commerce a je úspěšný, může se těšit na další růst svých tržeb. Statistiky říkají jasně: obraty prodejů po internetu stále rostou. V rámci celé Evropy se zvýšil obrat o 14 procent na necelých 400miliard eur. Česká republika byla na tom ještě lépe.
Prodeje po internetu si v loňském roce připsaly hned 14procentní růst a celkem se v Česku protočily přes 3 miliardy eur. Vyplývá to z výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK.
Čeští spotřebitelé přitom online nákupům přicházejí stále více na chuť. Jen vloni nakoupili zboží po síti v hodně kolem 67 miliard korun a dalších 20 miliard připadá na prodej služeb. Zajímavostí také je, že zatímco v roce 2009 se e-commerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, v roce 2014 se jednalo již o 2,45 %. V roce 2020 by to přitom mohlo být až 6 %.
"I zde platí pravidlo: Důvěřuj, ale prověřuj. Takže před nákupem je stále dobré mít se na pozoru a vybraný obchod si prověřit. Ušetříte si tím nejen čas a peníze, ale i případné komplikace s reklamacemi." říká jednatel společnosti Evropského informačního institutu, s. r. o.
Zdroj: Podnikatel.cz, Evropský informační institut, s. r. o.