Domácí eshopy stačí, v cizině nakupují jen 3 Češi z 10
Slováci vyhledávají zahraniční obchody častěji, část peněz ale nechávají právě u nás

Ilustrační foto
Praha - Češi se na internetu chovají konzervativně. Pokud se rozhodnou nakupovat v e-shopech, více než 70 procent z nich zamíří do českého obchodu.
Na zahraničních portálech si hledá a pořizuje zboží pouze šest zákazníků ze sta. Dalších 23 procent spotřebitelů dává přednost českým serverům a k nákupům v cizině by se uchýlilo, jen pokud by jejich nabídka byla skutečně zajímavá.
Vyplývá to z dat, která nasbíral internetový srovnávač. Zjištěné výsledky pak potvrdili zástupci významných obchodních portálů.
Domácí nabídka bohatě stačí
Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 procenta.
"Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou velmi konzervativní," myslí si Michaela Papežová s tím, že domácí nabídka většině zákazníků jednoduše stačí.
Za připomenutí také stojí fakt, že je Česko e-shopovou velmocí. Podle průzkumu Stav e-commerce u nás letos v březnu existovalo zhruba 21 tisíc internetových obchodů. Pro srovnání, na britském trhu, který je výrazně větší než ten český, jich v téže době fungovalo okolo 30 tisíc.
Šetření provedli autoři i na Slovensku a zjištěná data ukázala, že Slováci jsou k nabídce zahraničních e-shopů mnohem vstřícnější. Na sortiment domácích prodejen se vymezuje pouze 44 procent z nich.
Vyšší podíl na nákupech v cizině ale může být zčásti daný tím, že řadu věcí pořizují Slováci právě v Česku.
Zdroj: Aktuálně.cz