Spolehlivý shop

Mezinárodní certifikace internetových obchodů

Magazín

Zprávy a informace z oblasti internetových obchodů

Domácí eshopy stačí, v cizině nakupují jen 3 Češi z 10

Slováci vyhledávají zahraniční obchody častěji, část peněz ale nechávají právě u nás

Ilustrační foto

Praha - Češi se na internetu chovají konzervativně. Pokud se rozhodnou nakupovat v e-shopech, více než 70 procent z nich zamíří do českého obchodu.

Na zahraničních portálech si hledá a pořizuje zboží pouze šest zákazníků ze sta. Dalších 23 procent spotřebitelů dává přednost českým serverům a k nákupům v cizině by se uchýlilo, jen pokud by jejich nabídka byla skutečně zajímavá.

Vyplývá to z dat, která nasbíral internetový srovnávač. Zjištěné výsledky pak potvrdili zástupci významných obchodních portálů.

Domácí nabídka bohatě stačí
Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 procenta.

"Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou velmi konzervativní," myslí si Michaela Papežová s tím, že domácí nabídka většině zákazníků jednoduše stačí.

Za připomenutí také stojí fakt, že je Česko e-shopovou velmocí. Podle průzkumu Stav e-commerce u nás letos v březnu existovalo zhruba 21 tisíc internetových obchodů. Pro srovnání, na britském trhu, který je výrazně větší než ten český, jich v téže době fungovalo okolo 30 tisíc.

Šetření provedli autoři i na Slovensku a zjištěná data ukázala, že Slováci jsou k nabídce zahraničních e-shopů mnohem vstřícnější. Na sortiment domácích prodejen se vymezuje pouze 44 procent z nich.

Vyšší podíl na nákupech v cizině ale může být zčásti daný tím, že řadu věcí pořizují Slováci právě v Česku.

 


Zdroj: Aktuálně.cz

Další články

E-shop musí mít na webu zákonem předepsané informace

Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.

Celý článek