Spolehlivý shop

Mezinárodní certifikace internetových obchodů

Magazín

Zprávy a informace z oblasti internetových obchodů

Internetové obchody ukously 7% maloobchodních tržeb

Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách dosáhl v Česku 7,1 procenta, je to zhruba stejně jako v sousedním Německu. V minulosti byl tento podíl 6,1 procenta. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Největší podíl na celkových prodejích měly loni e-shopy ve Velké Británii (13 pct). V Německu podle statistik společnosti eMarketer dosáhl podíl nákupů přes internet na maloobchodních tržbách 7,3 procenta, v USA 6,5 procenta a ve Francii 4,6 procenta. V Itálii byl podíl e-commerce jen 1,7 procenta a v Rusku 2,2 procenta.

Ve 37.200 českých e-shopech utratili Češi rekordních 67 miliard korun, o 16 procent více peněz než vloni. Ukázala to data platební brány PayU. Mezi nejčastěji on-line nakupovaným sortimentem opět vévodila elektronika, její podíl tvoří téměř 30 procent. Meziročně však zájem o elektroniku neroste. "Naopak nejdynamičtěji se zvedal zájem o kategorie kosmetika a zdraví (+ 29 pct) nebo oblečení a móda (+ 15 pct). Velkým hitem a kategorií, která v tomto roce poroste doslova raketově, budou také potraviny," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.

Podle APEK by mělo tempo růstu internetového nakupování dosáhnout 13 až 15 procent. Stoupne také počet nákupů z mobilů. "Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý," dodal Penkala. Dnes podle údajů Heureka.cz tvoří nákupy přes mobily a tablety asi pět procent obratu e-shopů.

 


Zdroj: Finanční noviny.cz

Další články

E-shop musí mít na webu zákonem předepsané informace

Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.

Celý článek