Nákup na Facebooku můžete vrátit. Jde o eshop, rozhodl soud
Na nákup přes sociální sítě se vztahují stejná pravidla jako na nákup v klasickém internetovém obchodě. Soud dal za pravdu zákaznici.
Celý článekZprávy a informace z oblasti internetových obchodů
Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.
Celý článekNa nákup přes sociální sítě se vztahují stejná pravidla jako na nákup v klasickém internetovém obchodě. Soud dal za pravdu zákaznici.
Celý článekSlováci vyhledávají zahraniční obchody častěji, část peněz ale nechávají právě u nás
Celý článekProdej po internetu roste. Potvrzují to celoevropské statistiky, v nichž česká e-commerce excelovala. Jak si na tom stojíme?.
Celý článekČeši nakupují na internetu často a rádi. Téměř každý z nás si alespoň jednou nějaké zboží v e-shopu objednal a koupil, pravidelně pak nakupuje zhruba polovina internetové populace. Lidé oceňují hlavně pohodlí a klid při výběru zboží, na druhou stranu se u některých on-line obchodníků setkávají i s nedostatky, které jim internetové nákupy znepříjemňují.
Celý článekE-shopy často odírají zákazníci. Podvodné praktiky v e-commerce nejsou vždy výsadou prodejců. Jste si ale jistí, že problém není na vaší straně?
Když se v souvislosti s internetovými obchody píše o podvodech, většinou bývají před podvodníky a jejich praktikami varováni zákazníci. Jenže poškozující praktiky nejsou cizí ani zákazníkům a e-shopy na ně doplácejí. A to doslova, jejich finanční stabilitou mohou otřást třeba náklady za poštovné u nevyzvednutých zásilek. K penězům je navíc nutné započíst množství vynaloženého času a práce.
Celý článekPodíl nedokončených objednávek dosahuje desítek procent. V řadě případů za to může sám e-shop a zbytečná složitost jeho nákupního procesu. Zákazníka mohou e-shopy ztratit ještě před nákupem v různých fázích nákupního procesu. Nejvíce to ale zabolí tehdy, pokud se již uživatel rozhodl zboží koupit a dal ho do nákupního košíku. Často bývá vina na straně e-shopu, který zákazníka od koupě doslova odradí. Děje se tak například kvůli povinné registraci, příliš zdlouhavému nákupnímu procesu nebo neočekávanému navyšování ceny.
Celý článekLidé nakupují na internetu stále víc a víc, jak na to však reagují prodejci? Podívejte se, jaké trendy ovládnou e-shopy v roce 2015. Stačí pár kliknutí a máte doma košili na míru i plavbu kolem světa. Ani nemusíte sedět u počítače, potřebujete jen mobil a pár minut při čekání na tramvaj. Nákupy přes internet se staly běžnou záležitostí a už jen máloco nelze takto koupit. Trh e-commerce je navíc dynamický a proměnlivý. Shrnuli jsme pro vás 8 letošních UX (User Experience) trendů, které byste ve vašem e-shopu rozhodně neměli ignorovat.
Celý článekČeská obchodní inspekce (ČOI) zjistila ve 2. čtvrtletí nedostatky u 80 procent z 219 kontrolovaných internetových obchodů. Uložila za ně provozovatelům 163 pokut v celkové hodnotě 1,18 miliónu korun. Na tiskové konferenci to v pátek uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Celý článekPočet tuzemských uživatelů internetu, kteří surfují z mobilních zařízení, se v listopadu proti předchozímu měsíci zvýšil o 184 000 na 3,35 miliónu. To představuje téměř polovinu všech návštěvníků. Vyplývá to z výzkumu NetMonitor firem Gemius a Mediaresearch.
Celý článekČeská obchodní inspekce (ČOI) uložila v loňském roce internetovým obchodům 685 pokut ve výši 4,8 miliónu korun. Nedostatky zjistila v 79 procentech případů. Za rizikové označila e-shopy s provozovatelem mimo EU.
Celý článek