Spolehlivý shop

Mezinárodní certifikace internetových obchodů

Magazín

Zprávy a informace z oblasti internetových obchodů

E-shop musí mít na webu zákonem předepsané informace

Ze zákona MUSÍ každá firma i každý e-shop na webu uvádět kompletní údaje o společnosti, a několik dalších informací. Kdo nařízení nerespektuje, riskuje pokutu 50 000 Kč či zákaz činnosti. Mnozí internetoví obchodníci ale tyto povinnosti přesně neznají a mohou se dostat zbytečně do potíží. Proto přinášíme přehledný seznam údajů, které jsou pro e-shop povinné.

Celý článek
Majitelé e-shopů často riskují pokuty jen zásluhou své nevědomosti. Ilustrační foto.

Co Čechům vadí při nakupování zboží na internetu

Češi nakupují na internetu často a rádi. Téměř každý z nás si alespoň jednou nějaké zboží v e-shopu objednal a koupil, pravidelně pak nakupuje zhruba polovina internetové populace. Lidé oceňují hlavně pohodlí a klid při výběru zboží, na druhou stranu se u některých on-line obchodníků setkávají i s nedostatky, které jim internetové nákupy znepříjemňují.

Celý článek

Ničí váš e-shop podvody zákazníků? Víme, jak tomu zabránit

E-shopy často odírají zákazníci. Podvodné praktiky v e-commerce nejsou vždy výsadou prodejců. Jste si ale jistí, že problém není na vaší straně?

Když se v souvislosti s internetovými obchody píše o podvodech, většinou bývají před podvodníky a jejich praktikami varováni zákazníci. Jenže poškozující praktiky nejsou cizí ani zákazníkům a e-shopy na ně doplácejí. A to doslova, jejich finanční stabilitou mohou otřást třeba náklady za poštovné u nevyzvednutých zásilek. K penězům je navíc nutné započíst množství vynaloženého času a práce.

Celý článek

5 věcí, které zákazníka odradí od koupě v e-shopu, ačkoli už má zboží v košíku

Podíl nedokončených objednávek dosahuje desítek procent. V řadě případů za to může sám e-shop a zbytečná složitost jeho nákupního procesu. Zákazníka mohou e-shopy ztratit ještě před nákupem v různých fázích nákupního procesu. Nejvíce to ale zabolí tehdy, pokud se již uživatel rozhodl zboží koupit a dal ho do nákupního košíku. Často bývá vina na straně e-shopu, který zákazníka od koupě doslova odradí. Děje se tak například kvůli povinné registraci, příliš zdlouhavému nákupnímu procesu nebo neočekávanému navyšování ceny.

Celý článek

8 UX trendů v roce 2015, které byste ve vašem e-shopu neměli ignorovat

Lidé nakupují na internetu stále víc a víc, jak na to však reagují prodejci? Podívejte se, jaké trendy ovládnou e-shopy v roce 2015. Stačí pár kliknutí a máte doma košili na míru i plavbu kolem světa. Ani nemusíte sedět u počítače, potřebujete jen mobil a pár minut při čekání na tramvaj. Nákupy přes internet se staly běžnou záležitostí a už jen máloco nelze takto koupit. Trh e-commerce je navíc dynamický a proměnlivý. Shrnuli jsme pro vás 8 letošních UX (User Experience) trendů, které byste ve vašem e-shopu rozhodně neměli ignorovat.

Celý článek

U koho a jak uplatnit reklamaci

Čeští spotřebitelé mnohdy tápou, u koho mají uplatnit reklamaci zakoupeného zboží. Často se dostávají do začarovaného kruhu, když je obchodník odkazuje na servis, ten zase zpět na obchodníka. Celkem běžné jsou i případy, kdy se změní provozovatel e-shopu, ale na vzhledu a názvu internetových stránek se to nijak neprojeví. Současný a dřívější provozovatel si pak spotřebitele přehazují jako horký brambor.

Celý článek

Laciné nákupy v asijských eshopech vyjdou dráž, než se může zprvu zdát

Hitem nejenom předvánočních nákupů jsou především levné asijské e-shopy. Původně výhodná cena se však může pěkně prodražit. Může za to clo a daň z přidané hodnoty. Kdy si musíte připlatit?

Každá zásilka, která do České republiky přichází ze zemí mimo Evropskou unii, musí projít povinným celním řízením. A v něm se rozhodne, jestli podléhá celním poplatkům, nebo bude rovnou přepravena k adresátovi.

Celý článek